El Butlletí electrònic número 46 de la Secretaria d’Immigració de la Generalitat de Catalunya, publicat ahir dijous, recull les “Recomanacions de la Taula de Ciutadania i Immigració sobre l'empadronament de persones estrangeres” aprovades en la sessió del 26 d’octubre de 2.009. Reprodueixo l’apartat sobre els documents que s’han de presentar per a l’empadronament i recomano la lectura de tot el text, atès el debat que s’ha suscitat arran de la polèmica per la decisió de l’ajuntament de Vic de revisar els seus criteris d’empadronament a la localitat.
“Recomanacions:
Inscripció al padró municipal i certificat d’empadronament
Per tal que el Padró reflecteixi la totalitat dels moviments demogràfics municipals cal atenir-se escrupolosament a la normativa vigent.
_ La inscripció al Padró solament pot exigir la documentació acreditativa de:
a. la identitat -a través de qualsevol document, oficial -, independentment de l’autorització de residència.
b. el lloc de residència, a través de qualsevol document que corrobori el domicili, independentment del títol d’ús de l’habitatge:
- propietari/a: escriptura pública de la propietat, contracte o rebut de subministrament (aigua, gas, electricitat) o IBI...;
- llogater/a: còpia del contracte de lloguer, contracte o rebut de subministrament (aigua, gas, electricitat,...)
Per extensió, s’han d’empadronar el cònjuge o parella de fet i els fills del titular que
convisquin en la llar.
En altres supòsits de convivència en l’habitatge, i per tal d’evitar empadronaments en cadena es recomana el consentiment del propietari/a, acreditat per escrit i acompanyat
de la fotocòpia del seu document d’identitat.
_ Si la persona que resideix en un municipi no té domicili fix, es recomana que un informe social avali aquesta circumstància, i resoldre la inscripció al Padró, assignant-li una adreça institucional.
_ Demanar altres documents, com la cèdula d’habitabilitat, dipòsits o altres, dificulta
l’empadronament, i per tant, va en detriment dels objectius del Padró.
_ En el cas que en el moment d’empadronar es detecti que en el domicili està inscrit un
nombre de persones que pot afectar els requisits d’habitabilitat, l’Ajuntament no queda eximit de fer-ne la inscripció, si la persona presenta la documentació requerida. És posteriorment a la inscripció que es derivarà la sospita de sobreocupació cap als serveis municipals competents de fer-ne la Inspecció.
_
En el moment de l’empadronament cal informar als nous veïns de la necessitat de
comunicar qualsevol canvi de les dades al Padró municipal.
_ En el cas que la persona estrangera no tingui autorització de residència permanent s’ha
d’informar-lo de la necessitat de renovar la inscripció abans dels dos anys, segons marca la normativa vigent.
_ La inscripció al Padró, com a servei bàsic del municipi, es tramita en el mateix moment que se sol•licita i es presenta la documentació requerida. En el cas que hi hagi dificultats lingüístiques o calgui documents addicionals, es pot establir un termini per suplir-los.
_ El volant o justificant d’empadronament s’emet immediatament, sense la necessitat que l’interessat es personi altre cop”.
No hay comentarios:
Publicar un comentario